Wednesday, October 14, 2009

Si Dia Kemalangan...

Dia kemalangan. Terkejut aku menerima panggilan dari bekas pegawaiku di Hospital Serdang. Sewaktu itu, aku sedang ada program Warna-warni Hari Raya dekat kolej. Bekas pegawaiku yang juga merupakan mak angkat kepada si dia... memberitahu dia sedang kritikal di hospital. Apa lagi aku yang kelam-kabut masa tu nak pergi rumah dia, nak tahu kebenaran berita itu. Hanya Allah tahu perasaan aku ketika itu, aku sungguh gelisah. Nasib memberku yang berkereta nak membantu so aku bergegaslah ke hospital Serdang tengok keadaannya. Tetapi, alhamdulilah, keadaannya tidaklah seteruk disangka cuma tengkuknya sakit sedikit. Apa yang membaluti tengkuknya pun telah dibuka. Dia pun berehat, tidak perasan kehadiranku.Apa yang tidak disangka-sangka ku walaupun aku marah dengan sikapnya yang ego tetapi melihat keadaannya aku mengalirkan airmata juga... Hanya Allah yang tahu apa yang terbuku di hatiku sebenarnya...

No comments:

Post a Comment